Följ med till Danmark den 17e-18e augusti!

I år går Hydrotekniska sällskapets studieresa till Jylland, Danmark, där man nu är i färd med att implementera det så kallade gröna trepartsavtalet som träffades av regering, lantbrukare, industri samt natur- och miljöorganisationer 2024. I Danmark står man nu inför omfattande åtgärder där jordbruksmark ska återskogas, våtmarker återställas och vattenkvaliteten förbättras. Under resan får vi höra och se exempel på hur dessa åtgärder genomförs och hur det fungerar i praktiken ute på gårdarna. Vi passar även på att göra gårdsbesök till lantbrukare som jobbar med bevattning där vi pratar vattenuttag och andra relaterade frågor. Som vanligt blir det god mat och trevligt umgänge.
Resan inleds på båten från Göteborg kvällen den 16e augusti. Anmälan beräknas öppna under vecka 25. Närmare information kommer i närtid, håll utkik i mejlen och här på hemsidan!
För deltagande på studieresan krävs medlemskap.